De Acties API laat je automatiseringsacties in AnswerPal beheren. Gebruik deze eindpunten om acties die je automatiseringsworkflows aansturen te bekijken, maken, updaten en verwijderen.
Acties zijn vooraf gedefinieerde handelingen die kunnen worden geactiveerd bij specifieke gebeurtenissen in de AnswerPal-workflow (zoals na onderwerpsdetectie of wanneer een ticket wordt geëscaleerd). Met de Acties API kun je deze acties programmatisch beheren, waardoor je flexibele automatisering voor klantenservice, interne ondersteuning en meer mogelijk maakt.
Alle Acties API eindpunten vereisen authenticatie. Voeg een geldige toegangstoken toe in de `Authorization` header van je verzoeken.
pageNumber
(integer, default: 1) — Page number for pagination.pageSize
(integer, default: 10) — Number of items per page.sortBy
(string, default: “Name”) — Field to sort by.sortOrder
(string, default: “asc”) — Sort order (“asc” or “desc”).GET /api/Actions?pageNumber=1&pageSize=10&sortBy=Name&sortOrder=asc
Authorization: Bearer <token>
{
"items": [
{
"actionID": 1,
"name": "Auto Close",
"description": "Automatically close resolved tickets",
"priority": 90,
"isActive": true
},
...
],
"totalCount": 20,
"totalPages": 2
}
Retrieve a single action by its unique ID.
Path Parameters:
id
(integer, required) — The ID of the action.GET /api/Actions/1
Authorization: Bearer <token>
{
"actionID": 1,
"name": "Auto Close",
"description": "Automatically close resolved tickets",
"priority": 90,
"isActive": true
}
Create a new action.
Request Body (JSON):
name
(string, required)description
(string, optional)priority
(integer, required)isActive
(boolean, required)POST /api/Actions
Authorization: Bearer <token>
Content-Type: application/json
{
"name": "Forward to Supervisor",
"description": "Forward urgent tickets to supervisor",
"priority": 100,
"isActive": true
}
{
"actionID": 2,
"name": "Forward to Supervisor",
"description": "Forward urgent tickets to supervisor",
"priority": 100,
"isActive": true
}
Update an existing action.
Path Parameters:
id
(integer, required)Request Body (JSON):
actionID
(integer, required, must match path)name
(string, required)description
(string, optional)priority
(integer, required)isActive
(boolean, required)PUT /api/Actions/2
Authorization: Bearer <token>
Content-Type: application/json
{
"actionID": 2,
"name": "Forward to Supervisor",
"description": "Forward urgent tickets to supervisor (updated)",
"priority": 100,
"isActive": true
}
HTTP/1.1 204 No Content
Delete an action by its ID.
Path Parameters:
id
(integer, required)DELETE /api/Actions/2
Authorization: Bearer <token>
HTTP/1.1 204 No Content
Je moet geauthenticeerd zijn; toegang is beperkt tot de data van je organisatie.
De actie wordt verwijderd en zal niet meer worden uitgevoerd in toekomstige workflows.
Ja, gebruik het Update-eindpunt en geef de nieuwe prioriteit op.
Naam, prioriteit en isActive zijn verplicht.
AnswerPal: AI-powered customer service solutions to elevate your support and communication effortlessly.
For all support, sales, and partnership inquiries, email us at info@answerpal.eu